Sunday, August 31, 2008

Business Opportunities Weblog is full of crap

Those rascals over at Business Opportunities Weblog ought to be ashamed of themselves.

Why? They've infested the Internet with that misleading little graphic that suggests your blog is worth more than it actually is. Yes, I've posted my "modified" version of that lie for all to see. $30 billion? Gaze at it in wonder!

I saw one of those graphics that someone who is afraid of telling such an obvious whopper posted, see, so I figured I'd head over to Business Opportunities Weblog and see how much my blog was worth. Go ahead and find the erroneous value of your own blog by clicking right here.

When I ran that little test, I found out my blog was worth $12,984.42. Want to buy my blog for $12,984.42? Hell, I'll take an even $12,000. Any offers? Anyone? Anyone? Yeah, that's what I thought.

I figured that claiming my blog is worth $12,984.42 is kind of a cheap lie. As long as we're operating in fantasy land, I figured why not say that it's worth $30 billion? Now, there's some lawyer-level lying. Hell, claiming my blog is worth around $13,000 is a mere fib compared to my new, improved elephant-sized lie.

So I modified the code from Business Opportunities LiarsLog to proudly display the new, bolder lie. I encourage you all to do the same. Go ahead and run that test. Modify that code. Make that blog worth trillions of dollars if you want. Pump up that value, kids. It's fun!

Why? Because I absolutely detest little gimmicks that are absolutely worthless, entirely misleading or both. Unfortunately, the Internet is full of those. We might as well have some fun with them, right?

17 comments:

Da Old Man said...

Mine is worth $26,000.

So, ummm, how do I sell?

The Natural State Hawg said...

Da Old Man:

Come on, Crotchety! You can do better than that. $26,000? Hell, why not $26 trillion?

Now, we're talking.

Honestly, I think I could get about $13,000 in Confederate or Monopoly money for mine.

Actually, $13,000 in Arkansas Confederate money would be quite the collector's item. Might be worth quite a bit.

So, I'll sell my blog for $13,000 in genuine Confederate dollars.

shaxx said...

Thanks for becoming the top 10 droppers - http://kisahberuang.com/index.php/2008/09/01/top-10-ec-droppers-for-aug-2008/

shaxx said...

hey they are telling me the truth! my blog is worth $0.00! LOL!

The Natural State Hawg said...

Shaxx:

Thanks for both the graphical link and the Entrecard credits. Classy move and I really appreciate everything.

And, I wouldn't put too much stock in what that "your blog is worth $$$" folks say. They're full of crap. Do what I did -- grab that widget and modify it to display whatever value you want. Mocking things like that is, well, fun!

PaulsHealthBlog.com said...

Put yer blog on eBay and see what you git fer it.

The Natural State Hawg said...

Paul:

What? My $30 billion blog? Why, I'm sure I'd get about as much as I paid to start it and promote it ;)

MommyBrainReports said...

it's all a ploy to get traffic to their site and make money off of their ads... it works... but yeah.. totally dumb.. i agree..

The Natural State Hawg said...

Mommybrainreports:

Yep. It's a ploy, for sure.

And there's nothing more fun than mocking ploys, is there?

Lance Martin said...

damn, mine ain't worth mothin', go figure, it should at least be worth the $9.99 I pay a year to have the domain name.

The Natural State Hawg said...

lance:

I don't even have my own domain name and my blog is worth $30 billion! Incredible, isn't it?

The Mad Celt said...

"We tend to forget that happiness doesn't come as a result of getting something we don't have, but rather of recognizing and appreciating what we do have." (Frederick Koenig)

FishHawk said...

What's a linkbaiter??? For in the caption unto his own blogworth widget, the creator of this thingy says that he's been called the most successful linkbaiter, ever!

Hey, you don't think it might have something to do with linking unto jailbait--do you??? For we can't have any that stuff goin' on 'round here!!!

The Natural State Hawg said...

The Mad Celt -- mocking those who would have us believe we possess more than we actually do is a lot of fun, too.

FishHawk -- Heh. That's something to watch out for, isn't it? If he's out for jailbait, I'm again it!

Jessica said...

:( I check mine every few months. Still worth $0. lol

The Natural State Hawg said...

Jessica:

If that thing was the least bit accurate, it would slap a value of $0 on mine.

I did notice that the fellow who came up with that little widget has a site valued at millions of dollars. Wow!

Jessica said...

haha! There's something fishy about that!